Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



PFR stworzył nową architekturę instrumentów rozwoju

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Benedykt Kotkiewicz | 2017-01-12 12:45:01
pfr, wsparcie rozwoju, rozwój, eksport, wymiana handlowa, wphi

Grupa PFR uruchomiła zintegrowane centrum informacji i obsługi dla przedsiębiorców, samorządów i klientów indywidualnych zainteresowanych instrumentami rozwoju. Jest to element realizacji Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, która przewiduje integrację polskich instytucji rozwojowych poprzez stworzenie silnego centrum kompetencyjnego oraz wzmocnienie ich zdolności finansowania projektów kluczowych dla polskiej gospodarki.

W warunkach globalnej i szybko zmieniającej się gospodarki przedsiębiorcy konkurują nie tylko dobrymi produktami, ale także dostępem do finansowania. Instytucje rozwoju na całym świecie zapewniają firmom instrumenty finansowe, doradcze i promocję, nakierowane na rozwój innowacji, działalności na nowych rynkach oraz wzrost efektywności.

Integrując działalność m.in. Agencji Rozwoju Przemysłu, Banku Gospodarstwa Krajowego, Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych, Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) oraz Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Grupa PFR zapewnia lepszą koordynację programów rozwojowych na bazie jednolitej strategii i zintegrowanych kanałów kontaktu.

Spośród ponad 100 produktów, rozproszonych dotychczas w polskich instytucjach rozwoju, Grupa PFR opracowała 67 kluczowych i stworzyła z nich 12 pakietów, dopasowanych do potrzeb odbiorców. Informacja o nich dostępna jest w jednym miejscu, na portalu informacyjnym wspieranym przez doradców telefonicznego centrum kontaktu.

PAIH (PAIiIZ), jest częścią grupy i skupia się na tym, że sukces we wchodzeniu na perspektywiczne, ale i trudne rynki, zarówno w roli eksportera, jak i polskiego inwestora zagranicznego w dużej mierze zależy od dobrze skrojonego systemu wsparcia dla przedsiębiorców. Dlatego Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) przekształca się w Polską Agencję Inwestycji i Handlu (PAIH), aby polskim firmom zaproponować zupełnie nowe, pro-biznesowe rozwiązania.

Na miejsce Wydziałów Promocji i Handlu i Inwestycji przy polskich ambasadach powstanie 69 dopasowanych do specyfiki danego rynku Zagranicznych Oddziałów Agencji, o profilu biur handlowych. Pracować w nich będą nie dyplomaci, a eksperci z wieloletnim doświadczeniem biznesowym na danym rynku. Zanim polscy przedsiębiorcy trafią za granicę, Agencja pomoże im ocenić szanse eksportowe, dopasuje kierunek ekspansji i opracuje kompleksową strategię wejścia na dany rynek. PAIH uzbroi też przedsiębiorców w niezbędną wiedzę, przeszkoli, a także dobierze imprezy promocyjne czy potencjalnych partnerów handlowych.

Podobne, szyte na miarę usługi czekać będą również na inwestorów, zainteresowanych Polską. Agencja stawia w pierwszej kolejności na firmy z najwyższą jakością dodaną dla polskiej gospodarki.

Wartość nowoczesnych instrumentów finansowania eksportu, jakie udostępni PFR w postaci gwarancji, ubezpieczeń i kredytów eksportowych oraz inwestycji Funduszu Ekspansji Zagranicznej, wynosi 60 mld zł. Na inwestycje infrastrukturalne i samorządowe, w tym w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego, fundusze inwestycyjne PFR dysponują już teraz kwotą 5 mld zł. Z kolei na inwestycje w młode innowacyjne firmy i nowoczesne technologie w ramach Programu Start in Poland i największej w Europie Środkowej platformy funduszy venture capital, PFR przeznaczy 2,8 mld zł.

Celem PFR - jako polskiej rozwojowej instytucji finansowej - jest realizacja programów sprzyjających zwiększeniu długoterminowego potencjału inwestycyjnego i gospodarczego Polski, łagodzenie wahań koniunktury, przygotowanie krajowej gospodarki na wyzwania związane z oddziaływaniem światowych trendów społeczno-gospodarczych, a także wyrównywanie szans i zrównoważony rozwój terytorialny. Priorytety Grupy PFR to rozwój lokalnego rynku kapitałowego, inwestycje infrastrukturalne, innowacje, rozwój przedsiębiorczości, eksport i ekspansja zagraniczna polskich firm oraz obsługa inwestorów.

 

Źródło: PFR/PAIiIZ