Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Promocja polskich firm na stoiskach narodowych PAIH podczas targów w 2018 r.

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Joanna Wiśniewska | 2018-02-16 09:41:01
targi międzynarodowe, polskie stoiska, promocja, polski eksport, wystawcy

Polscy przedsiębiorcy z sektora MŚP mają możliwość bezpłatnej promocji oferty eksportowej firmy na targowych stoiskach narodowych, organizowanych przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu (PAIH) w ramach realizacji Branżowych Programów Promocji.

Na podstawie analiz trendów i potencjału wybranych rynków Ministerstwo Rozwoju wytypowało 12 priorytetowych sektorów polskiej gospodarki, które mają największą szansę na globalny sukces. Są one promowane poza granicami Polski w zakresie tzw. Branżowych Programów Promocji (BPP), realizowanych w ramach projektu „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki - Brand”, Poddziałanie 3.3.2 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.

 

Za dziewięć programów promocji odpowiada PAIH, a wśród nich znajdują się:

 

Zadaniem PAIH na kolejne dwa lata sprawowania pieczy nad projektem, będzie organizacja narodowych stoisk targowych na 99 imprezach wystawienniczych (w tym 61 w 2018 r. i 38 w 2019 r.) w 23 krajach, nawiązywanie kontaktów z przedstawicielami każdej z dziewięciu branż oraz organizacja w Polsce misji przyjazdowych dla zagranicznych przedsiębiorców i dziennikarzy. Działaniami promocyjnymi objęto następujące kraje: Australię, Białoruś, Brazylię, Chiny, Francję, Holandię, Indie, Iran, Izrael, Kanadę, Kazachstan, Meksyk, Niemcy, Norwegię, Rosję, RPA, Singapur, Szwecję, Turcję, Ukrainę, USA, Włochy, ZEA.

 

Stoisko narodowe organizowane przez PAIH przedsiębiorcy mogą bezpłatnie wykorzystać jako miejsce spotkań b2b kontrahentami, na którym wyświetlą swoje filmy promocyjne czy udostępnią materiały reklamowo-informacyjne. Na stoisku do dyspozycji zwiedzających przez cały czas trwania targów będzie dostępny ekspert, który przedstawi zalety i możliwości danej branży a także potencjał polskiej gospodarki. W ramach działań promocyjnych BPP podczas targów przewidziana jest również konferencja prasowa z udziałem dziennikarzy zagranicznych i przedstawicieli polskich firm. Oprócz tego istnieje możliwość bezpłatnego zamieszczenia wizytówki przedsiębiorstwa w wydawanym przez PAIH katalogu targowym. Katalog ukazuje sie raz w roku i jest dystrybuowany na stoiskach narodowych na targach zagranicznych, uwzględnionych w BPP. (Nabór do katalogu na 2018 rok został zakończony).

 

Z wymienionych form promocji mogą skorzystać nie tylko firmy z sektora MŚP, które są wystawcami na danych targach, lecz również przedsiębiorstwa niebiorące w nich udziału. (Projekt w swym założeniu nie przewiduje obecności przedsiębiorców w charakterze wystawców na stoisku narodowym).

Zaleca się wcześniejsze uzgodnienie z PAIH zakresu korzystania z infrastruktury stoiska narodowego i z dostępnych form promocji w ramach BBP. Firmy, które nie planują uczestniczyć osobiście w danym wydarzeniu a jednocześnie są zainteresowane promocją materiałów BTL na stoisku, mogą przesyłać je (na własny koszt) po wcześniejszym uzgodnieniu z PAIH szczegółów dostawy (termin, ilość, miejsce). Przedsiębiorstwa zainteresowane ww. wsparciem, PAIH zaprasza do kontaktu mailowego na adres dedykowany konkretnemu BPP (w powyższej tabeli).

 

Promocją pozostałych trzech z dwunastu BPP zajmują się odpowiednio: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (spożywczy, IT/ICT) oraz Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, PARP i Polska Organizacja Turystyczna (usługi prozdrowotne).

 

 

 

Wprowadziła: J. Wiśniewska K-P COIE na podstawie informacji przekazanych przez PAIH oraz ze stron internetowych poświęconych BPP.