Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



EXPO 2020 w Dubaju

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Joanna Wiśniewska | 2018-11-23 13:08:30
zea, eksport, polskie branże

Udział Polski w EXPO w Dubaju (20.10.2020-10.04.2021 r.) – to szansa na promocję polskich firm na terenie Zjednoczonych Emiratów Arabskich (ZEA).

EXPO 2020 zostanie zorganizowane od 20 października 2020 r. do 10 kwietnia 2021 roku pod hasłem: Connecting Minds, Creating the Future – Łącząc umysły, tworzymy przyszłość.

 

Temat przewodni rozwijają trzy podtematy: Opportunity (Szanse), Mobility (Mobilność) i Sustainability (Zrównoważony Rozwój).

 

Polska interpretacja tematu przewodniego to Zrównoważony Rozwój i Mobilność. W ramach EXPO 2020 w Dubaju Polska promować będzie:

 

1. rozwiązania dla otoczenia (Good life solutions) - zielone technologie przyjazne prezentacja wybranych technologii dla otoczenia czyniące otoczenie i produktów polskich firm z 10 branż przyjaznym dla człowieka:

  • zrównoważona gospodarka zasobami wodnymi w obszarach: energetyki cieplnej, rolnictwa, gospodarki komunalnej;
  • zrównoważona, nowoczesna i niskokosztowa energia;
  • zrównoważona mobilność (zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, ograniczenie zanieczyszczenia powietrza i zanieczyszczenia hałasem);
  • tworzenie miast przyjaznych mieszkańcom i podnoszenie jakości życia w miastach (zrównoważony, ekologiczny transport miejski, elektromobilność, smart city, smart building, rewitalizacja);
  • kultura spędzania wolnego czasu, podróże oraz eksploracja (technologie jako nośnik upowszechniający kulturę, znoszący bariery, rozwiązania w zakresie mobilności osobistej).

 

2. rozwiązania dla dobrego życia (Good life solutions) - prezentacja wybranych technologii dla i produktów polskich firm z 10 branż wskazanych w programie Marka Polskiej Gospodarki - Brand" poddziałanie 3.3.2. POIR, dla których rynkiem priorytetowym są ZEA:

  • IT/ICT;
  • biotechnologia i farmaceutyki;
  • sprzęt medyczny;
  • usługi prozdrowotne;
  • budowa i wykańczanie budowli;
  • meble;
  • polska moda; 
  • kosmetyki;
  • polskie specjalności żywnościowe.

 

Głównymi celami obecności Polski na EXPO 2020 w Dubaju są:

  • promocja gospodarcza: wzmocnienie kontaktów gospodarczych Polski z ZEA –gospodarzem Wystawy oraz całym rejonem Bliskiego Wschodu; w szczególności w zakresie wspierania polskich przedsiębiorców w poszukiwaniu nowych rynków zbytu oraz budowaniu trwałych relacji handlowych, a także w zakresie współpracy naukowej;
  • budowa wizerunku: kształtowanie wizerunku Polski w obszarach związanych z tematem przewodnim Wystawy, w odniesieniu do nowych, w porównaniu z poprzednimi wystawami, grup docelowych;
  • efekt „halo”: zbudowanie marki i rozpoznawalności Polski poprzez inicjowanie działań z wielu obszarów i dotarcie tym samym do różnych grup docelowych.

 

Podstawą programową udziału Polski w EXPO jest Koncepcja programowa udziału Polski w EXPO 2020 w Dubaju.

Dokument został poddany konsultacjom międzyresortowym i społecznym

 

Główną arenę prezentacji szerokiego programu promocji Polski podczas EXPO 2020 stanowić będzie Pawilon Polski, który stanie na działce o powierzchni 1876 m2. Oprócz ekspozycji w Pawilonie przewidziano bogaty program wydarzeń towarzyszących, realizowanych we współpracy z instytucjami rządowymi i samorządowymi oraz innymi partnerami udziału Polski w Wystawie.

 

Szczególne miejsce w programie udziału Polski w EXPO mają przedsiębiorcy. Z myślą o nich powstał program promocji gospodarczej, na który składają się następujące elementy:

  1. Współtworzenie Pawilonu
  2. Program partnerski
  3. Stoiska narodowe na targach w ZEA
 
Organizatorzy szacują, że podczas 173 dni Wystawę odwiedzi przeszło 18,5 mln gości.
 
Więcej informacji na dedykowanej stronie interetowej: https://expo.gov.pl/.
 
 
 

Wprowadziła: J. Wiśniewska K-PCOIE na podstawie informacji z PAIH www.paih.gov.pl oraz https://expo.gov.pl/.